Rabu, 11 Mac 2009

hiburan vs ceramah



















Assalamuallaikum..:)

Ok x tajuk ni..yg mna menang 2 korang pkir la sdiri ye..bila sebut je ade hiburan kt satu tmpat..cnfrim rmai yg pergi.x kra muda,x kira tua sama je..aku xleh pergi sbb mak ayah aku x bg.huhuhu..klau ceramah pulak org yg dtg pnya la ckit.pndek kata boleh bilang dgn jari.. ade satu mnde yg aku prasan dlm hal ni.cuba korang tgk klau yg hiburan org perempuan yg rmai manakala yg lelaki pergh pnya la ckit.ehem...tapi aku rasa la lelaki yg pergi 2 mesti dsebabkan godaan makwe dia..padan muka kau.klau yg ceramah pulak mstila lelaki yg rmai..hehehe..org prempuan boleh than la jgk rmainy..yg aku sakit hatiny,yg tua dh nk mampus ade jgk dlm hiburan..yg xleh tahanny bwk satu family pulak 2..aku ingatkan nk bwa pergi dngar ceramh.ape kejadahny ni!! yg muda x payah cakap lah.smpai k aku pn nk terkantoi..huhuhu..ade org kata x sume mereka yg pergi tgk hiburan jahat dan x sume mereka yg pergi dngar ceramah 2 baik.memang btol..aku setuju dgn kata dorang 2..mungkin yg pergi dngar ceramah nk menunjuk2,manakala yg pergi k tmpat hiburan mungkin nk release tension.chewaah...tapi aku rasa lah,mereka yg pergi dngar ceramah adalah lbih baik dr mereka yg pergi tgk hiburan walaupun niatny nk menunjuk2,mungkin niat dan hatiny akan berubah bila dia dngar ceramah atau nsihat dr pnceramah.hiburan yg mlalaikan mungkin akan merubah akidah dan akhlak diri seseorg. ape2 hal pn korang coment la pndapat aku ni ye..wsalam

1 ulasan:

  1. sangat setuju...

    fahmi tak tengok tv,
    tak dengar radio,
    tak baca paper,
    tak pergi tempat hiburan...

    kalau tak silap metro hari ni 26mac 2009 ruangan global.

    "haram tonton wayang: mufti"

    mufti besar arab saudi ,
    sheikh abdul aziz alu al-sheikh

    berpendapat:
    seseorang tidak boleh menonton wayang atau teater kerana ia melalaikan umat islam daripada mencapai kemajuan.

    " seseorang hanya perlukan persembahan seumpama itu untuk memesongkan cara hidup mereka daripada ajaran islam" katanya


    fahmi lepak kat masjid dgr ceramah freeee..
    lalalalalalal..

    BalasPadam