Selasa, 31 Mac 2009

mat rempit pun ada baiknya

Assalamuallaikum..:)
Ape khbar korang sume..aku harap korang sihat walafiat..Ari ni aku berbicara pasal mat rempit.Sebut je mat rempit sume orang tahu,sume orang bengang, sume ape lg erk, ape2 je lah yg seumpama denganny..Almaklumla..hero jalanan..tapi disebalik hiburan ade baik,ade buruknya.begitulah lah jugak dengan mat kepit ni..eh mat kepit pulak..mat rempit lah..

pd suatu petang, aku n geng2 seangkatan dengan aku pergi makan kt 1 restoran. waiter 2 punye la cun beb..huhuhu..gatalnye aku..aku grau je..ade seorg kakak yg boleh tahan jgak lah cun nya bertnya kpd beberapa org mat rempit yg dok makan sebelah meja aku.lepas 2 dia tnye la bdak 2 jalan mane nk pergi batu enam. budak 2 bgtau la kakak tu..kakak ikut jalan kuala ibai sini,kakak jgn ikut jln sne,jln sne ade sekatan. kakak pergi straight je smpai simpang 3.and then kakak belok kanan,lepas tu kakak pergi depan cikit jmp simpang 3,belok kiri bla bla bla...aku nk tulis sume tu memang beruban la aku jwbnya..hahaha..

ape yg aku nk bgtau korang sume..setiap sesuatu yg Allah swt ciptakan ade baik dan ade burukny.seburuk2 prangai mat rempit ni jgk yg baikny..dorang ni pun ade function yg tersendiri.tp kenapa mat rempit dipandang hina dan macam mana carany utk menjadikan mat rempit suatu hiburan yg baik.majoriti org zman skang ni suka tuduh menuduh,tunding-menunding dan ape2 je lah.aku raselah smpai kiamat pun isu ni xkan selesai.drpd cari masalah lbih baik kita cari penyelesaian..so tepuk dada tanya iman..wsalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan